Skocz do zawartości

Drugi NEWS serwera

Informacje, skrypt gry, rekrutacje
Zobacz

Uniwersum Paleto Bay

Przeczytaj o miejscu rozgrywki serwera
Zobacz
Zaloguj się, aby obserwować  
Koneko

[Propozycja] System zużycia i naprawy samochodu.

Polecane posty

Moja propozycja dotyczy wspomnianego podczas ostatniego streama systemu zużywania się samochodu.

 

Żeby nie tworzyć żadnych dodatkowych systemów, można dodatkowo wykorzystać standardowy system hp pojazdów.

Schodziło by ono systematycznie wraz z rosnącym przebiegiem przykładowego samochodu.

 

Spadek 2hp, maksymalnie 5hp na każde przejechane 100km wydaje mi się najrozsądniejsze. Szczególnie uwzględniając wszelkie uszkodzenia w wyniku otarć czy kolizji powodujące dodatkowe spadki hp naszego pojazdu.
 

 

A teraz trochę o kosztach naprawy.

 

Wiadomo, że standardowo hp każdego pojazdu wynosi 1000/1000, dlatego też cały czas odnoszę się do tej właśnie wartości.
Bazą kosztu naprawy byłaby cena salonowa.

 

Taka pełna naprawa wyniosłaby 20% do 30% wartości auta. Dodatkowo przy spadku hp do 0/1000 naprawa mogłaby wynosić nawet 45% + koszt robocizny, którą zgarnia mechanik/warsztat. Biorąc pod uwagę, że samochód z zerowym hp nie jeździ i nie nadaje się do dalszego użytku, taka zawyżona wartość nie wydaje się przesadzona (i tak to tylko moja propozycja).

 

Żeby koszt naprawy nie zwiększał się liniowo, do płynnego obliczania wysokości naprawy względem aktualnego hp proponuję wykorzystać poczciwy ciąg Fibonacciego, bądź coś podobnego.

 

 

W praktyce:


Samochód o wartości $100.000.

Przy 1-100/1000hp - czysta naprawa jaką pochłonie skrypt wyniesie $30.000,

natomiast przy 500/1000hp koszt nie wyniesie równo $15.000 tylko, dajmy na to $10.000.

W efekcie częstsze serwisowanie w warsztacie będzie bardziej opłacalne niż czekanie aż samochód całkiem przestanie jeździć.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Całkiem mądra propozycja, ale ja osobiście celowałbym w spadki statystyk, to znaczy - kiedy pojazd się zużywa, zaczyna jeździć wolniej, nie zawsze go odpalisz, co jakiś czas zgaśnie. Mogłoby to też w sumie współpracować z tym co wyżej wspomniałeś 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam takie losowe awarie za czasów LSVRP na GTMP i były bardzo fajne. Liczę, że i tuta da się to odwzorować.

(ps. zmienianie handlingu pojazdów, w szczególności dynamiczne, które może się zbugować trochę mnie przeraża 😉)

QWERTY lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu. Niech po prostu będzie system szkód i zniszczenia pojazdu od uderzeń. Pomysł wydaję się ok do momentu kiedy nie wyobrazisz sobie, że to spowoduje tylko kolejny powód do bezsensownego grindowania hajsu 


mdWOh9n.png.b48057b1fdb93d103544fc8f9c601dc0.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konewko widzę w formie, z tymi cenami to Cię nieźle poniosło xD A sam pomysł totalnie bez sensowny, jeszcze trochę, a nawet rowerem nie pojeździmy bo trzeba będzie dętke wymieniać. RP TO NIE ZABAWA JUSZ 

Tonik, Ginxter i kwasowrak lubią to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kabas napisał:

Konewko widzę w formie, z tymi cenami to Cię nieźle poniosło xD A sam pomysł totalnie bez sensowny, jeszcze trochę, a nawet rowerem nie pojeździmy bo trzeba będzie dętke wymieniać. RP TO NIE ZABAWA JUSZ 

Przecież muszą spadać osiągi, żeby wydawać więcej hajsu, bo źle kreowane postacie nie mogą być blokowane w mniemaniu pewnych graczy, tylko z ich samochodów losowo mają odpadać koła. Zastanawia mnie, czy takie kretyńskie pomysły są w pewnym sensie załatwianiem własnych potrzeb - nikt, kto dobrze gra by na to nie wpadł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jedynie napisałem sugestię dla administracji, która pierwsza wyszła z inicjatywą aby wprowadzić zużywanie się pojazdów. O czym wspominali w ostatnim streamie. Kto oglądał ten wie.

 

Dla mnie osobiście samochody mogą robić po milion kilometrów i więcej. Sam jestem zwolennikiem posiadania jednego samochodu na stałe, niż zmiana na nowszy, bo obecny się już zużył. Chciałem zaproponować dystans do kapitalnego remontu w granicach 200.000km co w realiach RP wydało mi się nieco odległe. Z drugiej strony sugerowane przeze mnie 50.000km faktycznie wydaje się zbyt małe.

 

Więc jeśli porzucą pomysł na wprowadzenie zużywania się samochodu, bądź spadku osiągów z biegiem nabitych kilometrów to jestem jak najbardziej za.



Ceny zawyżone, możliwe. Chyba, że wprowadzi się dobrowolne ubezpieczenia dla samochodów, dzięki którym koszty napraw będą parokrotnie tańsze. A remont za kolizje nie z własnej winy stanie się całkowicie darmowy. O chęci wprowadzenia ubezpieczeń również wspominano na wcześniejszych transmisjach. Jak i o tym, aby ludzie mieli na co wydawać zarabiane pieniądze.

 

Taki progresujący koszt ewentualnych napraw skłoni graczy do pojawiania się w warsztacie w innym celu niż zmiana koloru, bo obecny poszukują szeryfi.

 

Na koniec dodam jeszcze. Jeśli ktoś wie o co chodzi z proponowanym przeze mnie ciągiem na wyliczenie wysokości kosztu naprawy za uszkodzenia, ten wie, że kwota jaką będziemy musieli zapłacić za niewielkie uszkodzenia będzie bardzo niska. Kosz zwielokrotni się dopiero przy kliku naprawdę poważnych kolizjach bądź zatopieniu samochodu w wodzie.

SebaK lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować. Warunki korzystania z serwisu Polityka prywatności